Convergence in European consumer sales law | Cătălina Goanță

9781780684314-g_4Despre carte : „Serial de cărți dedicate fundamentelor comune ale sistemelor juridice europene, seria Ius Commune Europaeum include studii juridice comparative, precum și studii privind efectul tratatelor în cadrul sistemelor juridice naționale. Toate domeniile legii sunt acoperite. Cărțile sunt publicate în diferite limbi europene sub auspiciile METRO, Institutul pentru Cercetări Juridice Transnaționale de la Universitatea Maastricht.
Această carte conține un studiu empiric al efectelor convergente ale politicilor de armonizare utilizate de legiuitorul european în dreptul vânzărilor pentru consumatori. Acesta își propune să umple un gol în literatura existentă, analizând ceea ce a realizat armonizarea legislației europene privind vânzările pentru consumatori și prin dezvoltarea unei metodologii pentru a măsura convergența la care a condus. Lucrarea cuprinde atât o comparație de fond, cât și o abordare numerică.
În timp ce în prima sunt analizate cinci directive și transpunerea lor ulterioară în legislațiile naționale ale statelor membre, cea de-a doua se concentrează pe crearea indicelui de convergență ca instrument de măsurare a efectelor procesului de armonizare. Cartea va fi utilă atât pentru cadrele universitare, cât și pentru factorii de decizie politică, deoarece își propune să declanșeze dezbateri suplimentare cu privire la evaluarea comparativă în dreptul european al consumatorilor. O astfel de dezbatere va juca un rol în cercetările academice ulterioare menite să determine dacă armonizarea întărește într-adevăr piața internă.
Catalina Goanta și-a desfășurat cercetarea doctorală la Institutul European de Drept Privat din Maastricht (Universitatea din Maastricht) sub supravegherea lui Jan Smits și Caroline Cauffman, finanțată de Catedra HiiL-UM pentru Internaționalizarea Dreptului.”