913 citiri

Teste-grilă de drept procesual penal. Cu explicații ale variantelor de răspuns. Examen de licență, admitere în profesie, definitivat, promovare | Amalia Andone-Bontaș

Teste-grila de drept procesual penal - BontasEditorul:Testele-grila reprezinta, in prezent, principala modalitate de verificare a cunostintelor juridice ale studentilor la examenele de an sau de licenta, precum si ale absolventilor facultatilor de drept candidati la concursurile organizate in fiecare an de institutiile care formeaza viitorii profesionisti ai dreptului.

Lucrarea Teste-grila de drept procesual penal cuprinde peste 600 de grile, insotite de explicatii ale variantelor de raspuns – corecte sau gresite –, cu trimiteri la dispozitiile noului Cod de procedura penala in vigoare la data de 15 iunie 2015. La elaborarea grilelor au fost avute in vedere si deciziile de neconstitutionalitate ale Curtii Constitutionale, hotararile prealabile pentru dezlegarea unor chestiuni de drept, precum si deciziile de admitere a recursurilor in interesul legii pronuntate de Inalta Curte de Casatie si Justitie pana la aceasta data. De asemenea, carteaTeste-grila de drept procesual penal contine explicatii ale recursurilor in interesul legii pronuntate inainte de intrarea in vigoare a noului Cod de procedura penala, care isi pastreaza valabilitatea si in contextul noilor reglementari, datorita identitatii sau similitudinii de reglementare, solutii din practica judiciara si opinii doctrinare ale principalelor institutii consacrate de prevederile legale in vigoare.

Volumul Teste-grila de drept procesual penal urmareste structura partii generale si a partii speciale a noului Cod de procedura penala, precum si tematica ceruta pentru examenele universitare ori concursurile de admitere, definitivat sau promovare in profesiile juridice (Institutul National al Magistraturii, admitere directa in magistratura, barou etc.). Grilele au fost concepute in sistem semi-deschis (trei variante de raspuns, cu una sau doua variante corecte) si nu au scopul de a propune o metoda de asimilare a cunostintelor, ci de autoevaluare a acestora, de coroborarea a informatiilor si de identificare a lacunelor in pregatire.”