Codul organizării judiciare 2015 | ediție îngrijită de Dan Lupașcu

Codul organizarii judiciare 2015 3DEditorul: ”Ingrijita de prof. univ. dr., judecator Dan Lupascu, lucrarea Codul organizarii judiciare include:
– 52 acte normative esentiale: L. nr. 303/2004, L. nr. 304/2004, L. nr. 317/2004, L. nr. 508/2004, O.U.G. nr. 43/2002, L. nr. 567/2004 s.a.
– Hotarari de principiu ale CSM
– Jurisprudenta disciplinara.”

Dr. iur. DIETER SCHLAFEN: ”Prezenta culegere ofera, in premiera, o vedere de ansamblu asupra Organizarii judiciare actuale, facilitand accesul utilizatorului prin desisul normelor pertinente, avand drept obiectiv cautarea si sistematizarea reglementarilor adecvate, pentru a da, in masura in care este posibil, un raspuns corect la orice problema de natura juridica sau organizatorica de rezolvat.

In acelasi timp, este un punct de plecare foarte util pentru a dezvalui in ansamblu neajunsurile normative care stau la baza disfunctiilor sistemului, incepand cu neconcordantele nocive in raport cu Noile Coduri de procedura pana la reglementarile care, astazi, impiedica un bun si eficient management al tuturor resurselor sistemului in conditiile sale obiective de netrecut. Bineinteles, noile Coduri de procedura ridica si probleme care, din cauza restrangerii de resurse, vor fi rezolvate numai prin adaptarea acestor Coduri la aceste conditii.

Cartea de fata ar trebui sa incurajeze intocmirea unui master plan adevarat pentru o justitie romana performanta, pe acelasi nivel cu sistemele asezate ale altor state din Uniunea Europeana. Ce trebuie acum este un lucru integral bine refacut. Este posibil si fezabil. Sistemul judiciar roman nu duce lipsa de oameni care asteapta si care vor sustine din inima o astfel de initiativa.

In sfarsit, nu trebuie sa neglijam faptul ca aceasta carte include si unele hotarari de principiu ale CSM-ului, precum si jurisprudenta in domeniul dreptului disciplinar pertinent, desigur util a fi cunoscute. In acelasi timp insa, accentuam cat se poate de clar faptul ca dreptul disciplinar nu trebuie confundat cu un dispozitiv de management pentru organizarea judiciara.”