Editor : “De ce Drept penal – partea speciala – pe ințelesul studenților? Așa cum am explicat și in celelalte lucrari, la prima vedere, poate parea hilara o astfel de abordare, dar … Dupa 16 ani de activitate didactica (predare/seminarizare a disciplinelor Drept penal – partea speciala și Dreptul mediului), dar și de activitate practica (asistare/reprezentare și in cauze penale), am „ințeles” ca trebuie „nuanțata” abordarea predarii/seminarizarii problematicii teoretice (și a Dreptului penal – partea speciala) de o maniera mai „facila” ințelegerii.
De regula,unii studenți iși „scuza” lipsa/ințelegerea greșita a noțiunilor și „acuza” faptul ca explicațiile prezentate in cursuri/tratate de specialitate sunt prea „stufoase” sau ca nu sunt „sistematizate” … In prezenta lucrare Teste grila pentru fixarea noțiunilor teoretice am formulat și sistematizat problematica de o maniera care sa fie de natura sa poata asigura fixarea noțiunilor teoretice de drept penal – parte speciala.
Testele grila sunt concepute nu pentru a-i incurca pe studenți, cei carora le sunt adresate (in principal), ci pentru a-i ajuta sa surprinda și fixeze elementele specifice fiecarei infracțiuni. Tocmai din acest motiv, am considerat oportun ca fiecare test grila sa aiba un singur raspuns corect, cu toate ca aceste raspunsuri (pe care le-am apreciat ca fiind corecte) nu sunt prezentate in lucrare.
Rațiunea acestei abordari este simpla … De regula, unii studenți nu incearca sa formuleze un raspuns considerat ca fiind corect, pentru ca apoi sa se verifice cu raspunsul considerat ca fiind corect de autor, ci preiau acel raspuns fara sa mai faca un efort „suplimentar”.
In aceste condiții, prin prezenta lucrare, lansez și o „provocare” studenților … sa gaseasca „raspunsurile” singuri sau cu sprijinul cadrelor didactice titulare pentru activitatea de seminarizare … Daca am procedat corect, și demersul iși va dovedi utilitatea, va hotari timpul și cei carora le este adresata.”